Január 4-ét az ENSZ a Braille-írás világnapjává nyilvánította. A pontírás feltalálója, Louis Braille 1908. január 4-én született egy Párizshoz közeli francia faluban. 3 éves korában egy baleset következtében megvakult. 16 éves korára kidolgozta a pontírás rendszerét egy katonai titkosírás leegyszerűsítésével. A Braille-írás hat pontból áll, amelyek egy álló téglalap alakú cellában, két oszlopban és három sorban helyezkednek el. Ezek különféle kombinációban való kidomborításával összesen 64 fajta karakter hozható létre. Rendszerét először ellenállás fogadta, így lassan kezdett elterjedni, de végül több millió vak ember életét változtatta meg.
A vak és látássérült kisgyermekek számára ugyanolyan fontos az írás-olvasás előkészítése, gyakorlása, mint látó társaiknál, csak ők a Braille-írás pontrendszerével ismerkednek meg. Ehhez több speciális eszköz is létezik (nagy és kis hatrekeszes doboz, gombás,-és szöges tábla).
A tanulás játékos formában azonban mindig könnyebben megy. Ha olyan játékra gondolunk, amivel lehet építeni és kidomborodó bütykök vannak rajta, rögtön a LEGO kockák jutnak eszünkbe. A LEGO Alapítvány pedig felismerte és kihasználta a pontrendszer kockáikon való megjelenítésének előnyeit. 2020-ban elkészültek a LEGO Braille oktatókockák, amelyeknek tetején a klasszikus LEGO kockákkal ellentétben különböző bütyökminták találhatók, melyek betűket, számokat és szimbólumokat írnak le, segítve az embereket a Braille-írás megtanulásában, gyakorlásában.
Az egyik legolcsóbb és legsokoldalúbb játék a kartondoboz. Lehet kicsi vagy éppen óriási, nyitott vagy fedeles, bármelyikkel tudnak játszani a gyerekek. Talán nálatok is megesett már, hogy érdekesebb volt a játék, ajándék doboza, mint a benne levő játék maga.
Ezek nálunk is nagy kincsnek számítanak: az apró gyufásskatulyákból fiókos kisszekrény lesz a babaházban, teás-és gyógyszeres dobozokat már Barbie méretű babáknál is lehet használni, a közepesekből járművek, minivilágok készülnek, a legnagyobbak pedig akár gyerekméretű házikónak, barlangnak, űrhajónak is megfelelnek. Könnyen lehet őket vágni, ragasztani, dekorálni, így a felhasználásuknak csak a képzelet szabhat határt. 📦
Csendes tűzijáték, ami ugyanolyan szikrázó és színpompás lehet, mint az igazi. Készítsetek saját változatot sófestéssel, csillámporral, csillogó zseníliadróttal vagy karcolással. ... tovább...Kevesebb
Mi minden évben készítünk ilyentájt egy időkapszulát amit csak a tanév végén veszünk elő újra. Olyan kérdésekre válaszol a gyerkőc, amik az adott tanévre, aktuális kedvencekre, vágyakra, célokra vonatkoznak. Lemérjük a magasságát egy darab fonallal, így kézzelfogható mekkora éppen és ha tanév végén újra vágtok egy darabot, tisztán látszik mennyit nőtt közben.
Kitaláljuk a témát, ahogyan elkészítjük az üveget, színeket választunk hozzá. Nyomtatás után a csemete kitölti a lapokat, ezek feltekerve kerülnek a helyükre. Tavaly hőlégballonos készült: puha vattafelhőkön lebegtek a feltekert lapok és a pici hőlégballon, ami a fonaldarabot őrizte.
A nyári szünet első napján szoktuk kinyitni és bizony mindig elcsodálkozik néhány dolgon. Mondja is, hogy ezt biztos nem is ő írta, hát hogyan lehetett pont őt beírni a barátai közé, nem is az a fiú tetszik már stb...
Ovisoknak kicsit más kérdésekkel, saját magáról készített rajzzal ugyanúgy elkészíthetitek. A kitöltésben természetesen itt felnőttnek is segítenie kell. 9 hónappal később érdekes lesz visszaolvasni, megnézni a rajzot és emléknek is eltehetitek. Az ebben az évben megtanulok....című kérdéshez olyasmiket írhattok, ami éppen még nem vagy nehezen megy év végén pedig kiderül, sikerült-e teljesíteni pl. két keréken biciklizni, cumi nélkül elaludni, masnit kötni, vonalon belül színezni stb...
Én jobban szeretem a fekete-fehér változat nyomtatni témához passzoló színre, de mindenből készült színes is.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
#legobraille #lego #oktatójáték
Január 4-ét az ENSZ a Braille-írás világnapjává nyilvánította. A pontírás feltalálója, Louis Braille 1908. január 4-én született egy Párizshoz közeli francia faluban. 3 éves korában egy baleset következtében megvakult. 16 éves korára kidolgozta a pontírás rendszerét egy katonai titkosírás leegyszerűsítésével.
A Braille-írás hat pontból áll, amelyek egy álló téglalap alakú cellában, két oszlopban és három sorban helyezkednek el. Ezek különféle kombinációban való kidomborításával összesen 64 fajta karakter hozható létre.
Rendszerét először ellenállás fogadta, így lassan kezdett elterjedni, de végül több millió vak ember életét változtatta meg.
A vak és látássérült kisgyermekek számára ugyanolyan fontos az írás-olvasás előkészítése, gyakorlása, mint látó társaiknál, csak ők a Braille-írás pontrendszerével ismerkednek meg. Ehhez több speciális eszköz is létezik (nagy és kis hatrekeszes doboz, gombás,-és szöges tábla).
A tanulás játékos formában azonban mindig könnyebben megy. Ha olyan játékra gondolunk, amivel lehet építeni és kidomborodó bütykök vannak rajta, rögtön a LEGO kockák jutnak eszünkbe. A LEGO Alapítvány pedig felismerte és kihasználta a pontrendszer kockáikon való megjelenítésének előnyeit.
2020-ban elkészültek a LEGO Braille oktatókockák, amelyeknek tetején a klasszikus LEGO kockákkal ellentétben különböző bütyökminták találhatók, melyek betűket, számokat és szimbólumokat írnak le, segítve az embereket a Braille-írás megtanulásában, gyakorlásában.
Aki többet szeretne tudni, a LEGO hivatalos oldalán tájékozódhat:
www.lego.com/hu-hu/braille-bricks
Braille Bricks Youtube csatornája:
www.youtube.com/@legobraillebricks1490 ... tovább...Kevesebb
0 CommentsHozzászólás a Facebookon
#kartondoboz #kreativitás #játékcsepp #alkotócsepp #csináldmagad #újrahasznosítás
Az egyik legolcsóbb és legsokoldalúbb játék a kartondoboz. Lehet kicsi vagy éppen óriási, nyitott vagy fedeles, bármelyikkel tudnak játszani a gyerekek.
Talán nálatok is megesett már, hogy érdekesebb volt a játék, ajándék doboza, mint a benne levő játék maga.
Ezek nálunk is nagy kincsnek számítanak: az apró gyufásskatulyákból fiókos kisszekrény lesz a babaházban, teás-és gyógyszeres dobozokat már Barbie méretű babáknál is lehet használni, a közepesekből járművek, minivilágok készülnek, a legnagyobbak pedig akár gyerekméretű házikónak, barlangnak, űrhajónak is megfelelnek.
Könnyen lehet őket vágni, ragasztani, dekorálni, így a felhasználásuknak csak a képzelet szabhat határt. 📦
Játsszatok kreatívan! ... tovább...Kevesebb
0 CommentsHozzászólás a Facebookon
#alkotócsepp #szilveszter #tűzijáték #sófestés #karckép
Csendes tűzijáték, ami ugyanolyan szikrázó és színpompás lehet, mint az igazi. Készítsetek saját változatot sófestéssel, csillámporral, csillogó zseníliadróttal vagy karcolással. ... tovább...Kevesebb
0 CommentsHozzászólás a Facebookon
🍀🥂🍾🎉 ... tovább...Kevesebb
0 CommentsHozzászólás a Facebookon
... tovább...Kevesebb
0 CommentsHozzászólás a Facebookon
#időkapszula #tanévkezdés
Mi minden évben készítünk ilyentájt egy időkapszulát amit csak a tanév végén veszünk elő újra. Olyan kérdésekre válaszol a gyerkőc, amik az adott tanévre, aktuális kedvencekre, vágyakra, célokra vonatkoznak. Lemérjük a magasságát egy darab fonallal, így kézzelfogható mekkora éppen és ha tanév végén újra vágtok egy darabot, tisztán látszik mennyit nőtt közben.
Kitaláljuk a témát, ahogyan elkészítjük az üveget, színeket választunk hozzá. Nyomtatás után a csemete kitölti a lapokat, ezek feltekerve kerülnek a helyükre.
Tavaly hőlégballonos készült: puha vattafelhőkön lebegtek a feltekert lapok és a pici hőlégballon, ami a fonaldarabot őrizte.
A nyári szünet első napján szoktuk kinyitni és bizony mindig elcsodálkozik néhány dolgon. Mondja is, hogy ezt biztos nem is ő írta, hát hogyan lehetett pont őt beírni a barátai közé, nem is az a fiú tetszik már stb...
Ovisoknak kicsit más kérdésekkel, saját magáról készített rajzzal ugyanúgy elkészíthetitek. A kitöltésben természetesen itt felnőttnek is segítenie kell. 9 hónappal később érdekes lesz visszaolvasni, megnézni a rajzot és emléknek is eltehetitek.
Az ebben az évben megtanulok....című kérdéshez olyasmiket írhattok, ami éppen még nem vagy nehezen megy év végén pedig kiderül, sikerült-e teljesíteni pl. két keréken biciklizni, cumi nélkül elaludni, masnit kötni, vonalon belül színezni stb...
Én jobban szeretem a fekete-fehér változat nyomtatni témához passzoló színre, de mindenből készült színes is.
Iskolai időkapszula fekete-fehér
www.otletcsepp.hu/wp-content/uploads/2021/08/Iskolai-idokapszula-ff.pdf
Iskolai időkapszula színes
www.otletcsepp.hu/wp-content/uploads/2021/08/Iskolai-idokapszula-szines.pdf
Óvodai időkapszula fekete-fehér
www.otletcsepp.hu/wp-content/uploads/2021/08/Ovodai-idokapszula-ff.pdf
Óvodai időkapszula színes
www.otletcsepp.hu/wp-content/uploads/2021/08/Ovodai-idokapszula-.pdf ... tovább...Kevesebb
0 CommentsHozzászólás a Facebookon